2018 in vogelvlucht

16 januari

Met de bso naar zwemles

Bso Kameleon en bso De Buut startten op 16 januari met zwemles voor diploma A voor kinderen vanaf 5 jaar. De kinderen krijgen iedere dinsdag twee uur zwemles in het Erica Terpstra bad. Instructie en spel wisselen elkaar af met een korte pauze tussendoor. De kinderen worden aan het einde van de dag door hun ouders opgehaald bij het zwembad.

1 februari

Overname GO for Kids

De kinderopvangorganisatie GO for Kids werd op 1 februari officieel onderdeel van KION, samen met Peuteropvang Beuningen en de overblijfservice van Stichting Kido.

1 februari

De Première

Het jubileumjaar van KION werd feestelijk geopend met De Première, een bijeenkomst voor alle medewerkers.

4 februari

Spoenk behaalt kwaliteitsmerk Groene Kinderopvang

De inspanningen van het team van kinderdagverblijf Spoenk zijn beloond! Na een grondige make over van de buitenruimte en het nóg uitdagender maken van hun activiteitenaanbod, heeft Spoenk het kwaliteitsmerk Groene Kinderopvang* ontvangen van Groen Cement. Groene metselaars Dani Korai en Jeroen Boland beoordeelden Spoenk: “Een zeer leuke kinderopvang met mooie buitenruimte en enthousiaste leidsters en leidinggevende. Fijn dat wij op deze manier met ons kwaliteitsmerk erkenning kunnen geven aan de inzet van dit kinderdagverblijf. Past helemaal bij Nijmegen als European Green Capital 2018!”

* In de regio Nijmegen beschikken Spoenk en Struin als enige over het Kwaliteitsmerk Groene Kinderopvang.

14 maart

Partnerevenement

Samen met onze partners uit kindnetwerken stonden wij stil bij ‘Het geluk van kinderen, de burgers van de toekomst’. Het partnerevenement, dat plaatsvond bij LUX Nijmegen, was onderdeel van het jubileumprogramma en werd opgeluisterd door bijzondere sprekers.

18 maart

KION Kinderloop

Ruim 500 kinderen trotseerden de kou voor de KION Kinderloop. In het centrum van Nijmegen legden zij zo snel mogelijk een afstand van 500 of 1000 meter af. Alle deelnemers werden beloond met een welverdiende medaille.

10 april

Thema-avond met Steven Pont

Pedagoog Steven Pont kwam speciaal voor ons jubileum naar Nijmegen om ouders toe te lichten welke factoren bijdragen aan het geluk van kinderen. De thema-avond was binnen no-time vol, dus organiseerden we nog twee extra shows, voor ouders en medewerkers.

25 juni

Officieel startschot bouw Kindcentrum De Uitdaging

Met een grote mokerslag gaven clustermanager Marion Rossen en schooldirecteur Vanessa Bijsters het startschot voor de bouw van Kindcentrum De Uitdaging in de Waalsprong. Naar verwachting zal het pand medio 2019 in gebruik worden genomen door de basisschool en het kinderdagverblijf en de bso van KION.

29 juni

Nationale ModderDag

Eén dag per jaar mogen alle kinderen in Nederland zich helemaal vies maken in de modder. Tijdens ModderDag ontdekken kinderen wat modder is, hoe je er mee kunt spelen en wat de verbinding met de aarde voor hen betekent. Tijdens ModderDag 2018 beleefden de kinderen hoe leuk het is om te spelen in de natuur. Ze leefden zich helemaal uit!

18 augustus

Start zesde seizoen als sponsor van N.E.C. Juniors

Trots poseerden de spelersmascottes van N.E.C. bij de eerste wedstrijd van het seizoen met de sponsorshirts van KION. Dit is het zesde jaar dat we de kidsclub N.E.C. Juniors sponsoren. Als onderdeel van de sponsoring mogen onze bso kinderen meedoen aan activiteiten van N.E.C. Juniors zoals de Bikkeldag en zijn er ondermeer rondleidingen door het stadion.

16 september

Kinderfestival KION in de Zon

Ruim 9.100 bezoekers genoten van het zonovergoten kinderfestival KION in de Zon in Openluchttheater de Goffert. Het was een cadeau van KION aan alle inwoners van Nijmegen en omgeving voor 25 jaar vertrouwen in onze kinderopvang.

Steptember

10.000 stappen voor Cerebrale Parese

Het team van kinderdagverblijf De Dabbertjes zette zich in voor Steptember. Samen zamelden zij geld in voor mensen met cerebrale parese door allemaal minstens 10.000 stappen per dag te zetten. Hiermee steunen zij Luuk, voor wie het door zijn ziekte elke dag topsport is om naar het kinderdagverblijf te komen.

22 september

Opening Brede School Brakkenstein

Na een enthousiaste toespraak van burgemeester Bruls, is op 22 september het nieuwe gebouw van Brede School Brakkenstein officieel geopend. Basisschool Brakkenstein deelt het gebouw met het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang van KION.

22 oktober

Opening peutergroepen De Dromedaris en De Peppel

Bij de IKC-locaties van twee basisscholen zijn na de herfstvakantie peutergroep De Peppel en peutergroep De Dromedaris geopend. Met een uitdagend activiteitenaanbod bereiden we peuters voor op een goede start bij school en kunnen ze alvast wennen aan de schoolomgeving.

3 november

Opnames videoclip KION Clublied

65 kinderen werden sterren in de videoclip van het KION Clublied. Samen met KION-mascotte Kik en zijn vriendinnetje Kaat lieten de kinderen zien wat dansen is! De regisseur en cameraman legden alles vast. 1,2,3... Actie!

18 december

Villa Bambi 25 jaar

Kindercentrum Villa Bambi in Mook vierde op 18 december haar 25e verjaardag! De burgemeester kwam speciaal langs om het team te feliciteren. Ruim honderd gasten, waaronder oud-medewerkers, ouders, kinderen en buurtbewoners, vierden samen feest.

Feiten en cijfers